čtvrtek 14. května 2020

Kosmetická péče o aknózní pleť

Aknózní pleť se dá spravit, dá se vyléčit. Jsem jeden z případů, kterému se to povedlo. Nee, že bych byla bez jediného pupínku už do konce života, ale dokázala jsem se sama zbavit zánětlivých ložisek všelijakých pupínků. Menších, větších, povrchových i hlubších boláčků. V rámci péče o aknózní pleť jsem Vám do průvodce sepsala pár základních bodů, když nevíte, co a jak. Tento článek více rozvine tu kosmetickou část, sepíšu sem své vlastní zkušenosti, osvědčené tipy a dojde i na nějaké konkrétní produkty. Hurá na to!

📌 ODLIČOVÁNÍ A ČIŠTĚNÍ PLETI

Odličování a čištění pleti = nejdůležitější krok v péči o jakoukoliv pleť! Proto tyto kroky NIKDY nevynechávejte. Samozřejmě, i já měla dobu, kdy jsem na to kašlala. Byly doby, kdy jsem celý den běhala ve škole, po venku a večer jsem lehla a spala. Či jsem si pleť pouze umyla vodou. Když si na toto období vzpomenu, tak mám husí kůži. Nechápu to, ale beru to tak, že jsem do fáze uvědomění musela postupně dospět. Takže první sdělení je jasné – nezapomínejte si pleť odličovat a čistit KAŽDÝ večer

Pokud Vás trápí smíšená či mastná pleť s pupínky, můžete vsadit na hned několik variant. Pleť čistěte maximálně 2x denně. Víckrát prosím ne.

✨ ODLIČOVACÍ PRODUKTY mám nejraději ty olejové či balzámové. Mým největším oblíbencem je už nějak chvíli Kadalys čistící olejový gel. Aktuálně nevím, jak je dostupný v ČR. Vedle něj jsem si oblíbila i čistící olej Hemp Blessed Hemptouch. Tento olej je opravdu čistící, více si o něm můžete přečíst v mém IG postu

✨ ČISTÍCÍ GELY A EMULZE jsou na smíšenou či mastnou aknózní pleť moc fajn. Ráda vsázím na přírodní čistící gely, které neobsahují silné tenzidy. Klasické gely z drogerie, které jsou vystavěny na silnějších pěnivých látkách dokážou pleť podráždit a vysušit. Vlastní zkušenost. Můj největší oblíbenec je čistící zesvětlující gel od italské přírodní značky Argital. Má v sobě zelený jíl a spoustu éterických olejů, které mají dobrý vliv na problematickou pleť.


Update květen 2021
No a dále tu mám ještě čistící emulzi Hemptouch a čistící gel Juliet Antipodes. Emulze Hemptouch je velmi jemná, snad nejjemnější čistič, co jsem kdy měla. Juliet je malinko silnější, ale mojí mastnější problematičtější pokožce velmi sedí. A ta vůně. Oba produkty zbožňuji a velmi ráda se k ním vrátím.



Update březen 2024
Hemptouch čistící emulze je mým největším favoritem již několik let. Kupuji opakovaně a neustále. V minulém roce se mým oblíbencem stalo i hydratační čistící mlíčko od LUMI. Velmi zajímavá je i čistící emulze Odylique Lemon Tea Tree. Čím jsem starší, tím jemnější čističe volím. Za zmínku určitě stojí i gel Oasis EARTH HARBOR a čistící gel či emulze SantaVerde.


Po odlíčení a čištění pleť tonizuji hydrolátem, pleťovou vodou či tonikem. Pokud byste používali pleťovou vodu nebo tonikum, dejte si pozor na množství alkoholu ve výrobku, aby Vás zbytečně nevysušoval. Volte vodičky třeba s hřebíčkem, rozmarýnem, čajovníkem... Vhodná je i kyselina salicylová.


Ranní čištění pleti neprovádím. Používám pouze květovou vodu či tonikum na tamponku, přejedu jím obličej a pokračuji v dalších krocích. Pokud byste chtěli pleť čistit i ráno, vsaďte na nějaký velmi jemný gel, emulzi či pěnu. Dvoufázové či olejové čištění po ránu nedoporučuji.

Pokud je Vaše pleť od přírody suchá s pupínky, tak bych nepoužívala na odlíčení a čištění pleti produkty, které se musí mísit s vodou (gely, pěny, mýdla…). Raději bych vsadila na nějaké pleťové mlíčko či olej. Případně na opravdu velmi velmi jemný čistič.

Při odličování a čištění používejte na pleť vlažnou vodu a obličej nijak nedrhněte (ručníky, kosmetickými houbičkami…). Na obličej si vyhraďte speciální ručník.


📌 HYDRATACE A VÝŽIVA PLETI

Jak jste si mohli přečíst v článku o hydrataci pleti, každá pleť potřebuje hydratovat. A to i ta mastná a smíšená. Voda se z pleti přirozeně vypařuje a používáme na kůži vodu z vodovodu (většina dost tvrdou), která ji dokáže nehezky vysušit. A mastnější typ pleti se poté chrání tak, že vytváří ještě větší množství mazu! Takže na toto pozor. A suchá pleť je upřímně v háji úplně, protože ani toho kožního mazu nemá dostatek.

Pleť můžete hydratovat nejrůznějšími kosmetickými produkty na bázi aloe vera, kyseliny hyaluronové, sodium PCA, PHA a dalších látek. Anebo aspoň pomocí květové vody, pokud je Vaše pleť zdravá. Tuto vlhkost je však potřeba v pleti uzamknout. Proto by se na hydratační produkty (séra, fluidy, vody) měly používat výrobky s větším obsahem tukových složek. Buď nějaké mastnější pleťové emulze nebo oleje a másla. Hydrofobní charakter zajistí, aby vlhkost v pleti zůstala. Alespoň na nějakou chvíli.

Je tu tedy možnost používat na vyčištěnou pleť hydratační sérum + krém určený na problematickou pleť (nebo pouze krém s hydratačními surovinami), nebo používat na pleť oleje, pod které aplikujete hydratační produkt. Upřímně mám druhý typ hydratace a výživy pleti raději, momentálně. Já osobně používám na odlíčenou a vyčištěnou pleť osvědčený hyaluronový fluid od české značky Original ATOK a na něj směs olejů, kterou si vyrábím doma samotná. Nejčastěji jsou to výživné oleje, které jsou vhodné na smíšenou pleť s pupínky. A k nim přidávám i pár čistého CBD. CBD je skvělá složka kosmetiky, která si umí poradit s akné i hodně mastnou pletí. Více si můžete o CBD přečíst v tomto článku.

Update květen 2021 - vedle hyaluronového fluidu jsem si velmi zamilovala i hydratační rozjasňující esenci Hemptouch a hydratační sérum Růžové z nebe od Anely.


Update březen 2024
Hemptouch hydratační rozjasňující esence je mým největším favoritem již několik let. Kupuji opakovaně a neustále. V minulém roce se mým oblíbencem stalo i hydratační sérum Naked od LUMI.


V rámci krémů můžu doporučit německou značku Martina Gebhardt a její šalvějový krém a mlíčko. Vedle toho i Argital a jejich krém na akné s echinaceou. No a v neposlední řadě velmi velmi doporučuji vyrovnávající pleťový krém Hemptouch či obnovující hydratační krém LUMI.

0 komentářů:

Okomentovat