čtvrtek 14. listopadu 2019

Příběh problematické pleti

Začalo to v nějakých 12ti letech. Na pleti se mi začaly vytvářet pupínky, které se časem zvětšovaly a množily. V tak mladém věku jsem to nejdříve neřešila a později je samozřejmě začala skrývat. Make-up, pudr, vlasy do obličeje, ofina, která zakrývala čelo. Mým nejlepším kamarádem byl od prvopočátku světlý velmi krycí Aknecolor. Používala jsem jej na celý obličej místo make-upu a doufala jsem, že mi pupínky zahojí a vyléčí. Však to říkala i kožní lékařka, že je velmi účinný! Jeho hlavní léčivou složkou je látka Clotrimazole a další pomocné látky.


BOLESTIVÉ ZAČÁTKY...
Začala jsem si častěji a častěji klást otázky, jak s problematickou pletí bojovat? Jak akné vyléčit? Odpovědi jsem hledala neustále u všech kolem. U kamarádek, na internetu, v drogeriích, u kožních lékařů a podobně. Pro člověka je tento postup asi přirozený, ale dnešním dnem nechápu, proč jsem se nejdříve nezeptala sama sebe. 

Jak se máš, Veroniko? Jak je na tom Tvé tělo? Tvá psychika? Jsi šťastná?

Neustálé návštěvy lékařů mě unavovaly a výsledky žádné. Jen chvilkové záblesky naděje, které zase pominuly. Utracené tisíce za antibiotika, antikoncepci, mastičky a krémy a já svému tělu více a více ubližovala. Vůbec jsem ho neposlouchala. Vůbec jsem ho nechránila před tím vším. 

Opravdu dlouhou dobu jsem svoji problematickou pleť řešila pouze přípravky od kožní lékařky a později konvenčními krémy a mastmi. Plynule jsem přecházela na přírodní kosmetiku, ale neustále jsem se věnovala jen svému vnějšku. Vůbec jsem nepřemýšlela nad psychikou, stravou, doplňky stravy, hormony a podobně. S přibývajícím věkem jsem však začala přemýšlet i nad jinými stránkami, proč se mi akné tvoří a začala svůj kožní problém řešit komplexně.


"ZÁZRAKY" DERMATOLOŽEK
Začalo to mastičkami, krémy a vodičkami. Vše „pomáhalo“ na nějakou chvíli a pak zase ne. Či to nepomáhalo vůbec. Ano, v těch produktech najdeme účinné léčivé látky, ale příznaky pouze spíše potlačí. Neříkám, lehké problémy nejspíše vyléčit mohou, ale myslím si, že u těžších forem akné a ekzémů neuspějí. Léčivé látky jsou častokrát zakomponovány do nejrůznější směsky chemických surovin, a tak by to opravdu být nemělo. Obzvláště u těch nejcitlivějších jedinců.

Recepty pokračovaly antibiotiky. Ano, na chvíli se pupínky umoudřily, ale po pár týdnech byly zase zpět. Samozřejmě, že došlo v mých 15ti letech i na hormonální antikoncepci a doporučovány mi byly i takové zázračné pilulky (šlo o Isotretinoin), které po půl roce užívání zaručovaly krásnou pleť i do budoucna. A že to fakt funguje. Avšak bylo potřeba brát společně s tímto „zázrakem“ hormonální antikoncepci, protože když bych otěhotněla, tak je plod poškozený. A další vedlejší účinky byly taky dost děsivé. 

Upřímně – co je to asi za „zázrak“, když dokáže poškodit plod?


VLIV PSYCHIKY NA TĚLO A PLEŤ
Může mi říkat kdo chce, co chce, já však věřím tomu, že jakmile se člověk „hodí do pohody“, tak se věci teprve začnou hejbat. Vždycky jsem byla strašný stresař. Na základní škole, na gymnáziu i na vysoké. Neexistoval pro mě snad jediný den, kdy bych nebyla pod nějakým tlakem, který jsem si ve výsledku tak trochu vytvářela já samotná. A stejně to vypadalo v osobním životě. Nikdy jsem se nedokázala odpoutat a přemýšlet s chladnou hlavou. Bez tlaku, bez stresu.

Pravdou je, že všechen ten stres opadl v moment, kdy jsem skončila se školou a aspoň trochu si pořešila rodinnou situaci. Zejména to školské vzdělávání mi dalo opravdu práci, i když jsem ale za něj zpátečně nesmírně vděčná. Po ukončení studia jsem si našla práci a začala dělat věci, co mě opravdu baví. Začala si plnit sny, a i když byly i náročnější dny, tak jsem je zvládala mnohem líp. A i má pleť na to začala reagovat. 

Dlouhý čas jsem si myslela, že krásná zdravá pleť je hlavně o stravě a kosmetických přípravcích. Ale není to vůbec pravda. V tyto dny poslouchám své tělo, ať už na mě křičí cokoliv. Naslouchám mu neustále. Vše je se vším propojeno. Je potřeba si najít tu svou vlastní rovnováhu a harmonii. Pečovat o sebe jak zvnějšku, tak zevnitř. A zevnitř dvojnásob!

0 komentářů:

Okomentovat