středa 26. února 2020

OCM - Oil Cleansing Method

"Používat na odlíčení a čištění pleti jednodruhové oleje? Kde je nějaký tenzid/emulgátor? Bez něj to přece nepůjde. Zkrátka olej mi pleť nemůže důkladně vyčistit!" 


Tyto myšlenky se mi v hlavě honily ještě nedávno.

Ale i přesto jsem se do toho dala po přečtení článku od Sáry z Healthy Skin Glows (spoustu podstatných informací jsem načerpala právě od ní). Úplně mě navnadila, že to zkrátka bude něco božího. A tak jsem dala olejové metodě šanci.

Na začátek jsem si vybrala správný olej pro můj typ pleti (míchám jojobový a šípkový s vyšším obsahem kyseliny linolové). Tento první krok je velmi důležitý, aby se Vaše pleť neucpávala nebo naopak nevysušovala. Dále je potřeba měkká žínka či konjac houbička – tu používám já.

Olej či směs olejů se aplikuje na suchou pleť a 30-60 sekund se pleť masíruje. Na problematičtějších místech masíruji i delší dobu. Olej takto na sebe natáhne všechny nečistoty, které jsou usazeny v mazu, a vyčistí póry. Poté se namočí žínka či houbička do teplejší vody, vyždímá se a na několik sekund se přitiskne na pleť. Nijak pleť nedřít, nedrhnout. Teplo rozpustí oleje v pórech a lehkým otřením se všechny nečistoty převedou do hadříku. Na obličeji zůstane tenká vrstvička oleje, což je správně. A pak už můžete použít svou oblíbenou květovou vodu, olej či krém.

A je to! Jednoduché nemyslíte?
Výběr oleje je tou nejdůležitější věcí při OCM. Nechcete přece nadměrně vysušenou pleť či naopak ucpanou pleť, na které se tvoří ještě více nedokonalostí jako předtím. 

Typy pleti jsou ČTYŘI. A to pleť mastná, normální, suchá a kombinovaná. Ostatní pojmy jako akné, ekzém, stárnutí, dehydratace jsou stavy, které se v průběhu let mění.

🌿 MASTNÁ PLEŤ má dle studií nedostatek kyseliny linolové, dochází tak k ucpávání pórů a vznikají pupínky a černé komedony. Na takovou pleť zkuste právě oleje s vyšším poměrem zmiňované kyseliny linolové. Třeba konopný olej nebo hroznový.

🌿 NORMÁLNÍ PLEŤ je akorát hydratovaná a tvoří se v ní přiměřené množství mazu. Na takovou pleť můžete zkusit jojobový olej.

🌿 SUCHÁ PLEŤ potřebuje více ochrany, kterou poskytnou oleje s vyšším obsahem kyseliny olejové. Mezi takové oleje patří třeba mandlový nebo meruňkový.

🌿 SMÍŠENÁ PLEŤ bývá občas komplikovanější, protože je to kombinace suché i mastné pleti v T-zóně. Tento typ mám většinu času já, takže jsem zvolila kombinaci šípkového, který má vyšší množství kyseliny linolové, a jojobového oleje. Oleje se dají smíchat či aplikovat na jednotlivé části zvlášť.

Určitě doporučuji nejdříve samostatné oleje i případné směsi nejdříve vyzkoušet. Když by Vás některý vysušoval či se Vám nějak více začaly ucpávat póry, tak olej vyměňte. Občas trvá, než najdete ten nejvhodnější. A četla jsem i články, kde ženy psaly, že OCM jim zkrátka nevyhovovala. Pokud máte suchou či mastnou pleť a něco Vám nepřijde v pořádku, tak můžete přejít s klidem na jojobu a vsadit na ni. 

A nakonec UPOZORNĚNÍ! Nezačínejte a nevolte hned kokosový nebo olivový olej. Bývají s nimi problémy a nemá je ráda spousta typů a stavů pleti. A samostatný ricinový olej je taky dost diskutabilní. Má čistící účinky, ale když ho zvolíte, tak spíše do kombinace s jiným. Na OCM používejte nerafinované organické oleje lisované za studena. Pokud používáte více make-upu, můžete metodu opakovat dvakrát po sobě. Čištění olejem však provádějte jen 1x denně - večer

Zkuste to! Třeba budete překvapené jako já.

0 komentářů:

Okomentovat